Body wrapping na cellulit – jakie da efekty?

Body wrapping to hit wśród zabiegów redukujących cellulit. Możemy go wykonać w salonie kosmetycznym lub samodzielnie w domu. Na czym polega? Jakie efekty otrzymamy? Przeczytajcie.

Kobieta zawinięta folią spożywczą do zabiegu body wrapping

Czym jest body wrapping? 

Body wrapping to zabieg antycellulitowy, który nie tylko pomoże nam w pozbyciu się nieestetycznego cellulitu, ale również w wymodelowaniu sylwetki. Body wrapping możemy wykonać w salonie kosmetycznym oraz w zaciszu własnego domu. Zabieg właściwie opiera się na dwóch prostych krokach. Na skórę należy nałożyć kosmetyki o działaniu ujędrniającym, a następnie dość szczelnie owinąć się folią spożywczą. 

Body wrapping najczęściej wykonuje się na takich częściach ciała jak: uda, łydki, brzuch, pośladki, ramiona. 

Body wrapping – jakie daje efekty? 

Zabieg body wrapping powoduje, że substancje aktywne zawarte w aplikowanych na skórę kosmetykach są w stanie wniknąć w głębsze warstwy skóry. To wszystko dzięki zwiększeniu temperatury ciała i otworzeniu się porów. Pod wpływem ciepła dochodzi również do pobudzenia pracy układu krwionośnego oraz układu limfatycznego. 

Body wrapping pobudza pracę układu krwionośnego i układu limfatycznego, zwiększa temperaturę ciała i sprawia, że kosmetyki wnikają w głębsze warstwy skóry. 

Body wrapping pomaga w: 

  • usuwaniu toksyn z organizmu, 
  • nawilżeniu i odżywieniu naskórka, 
  • redukcji cellulitu
  • redukcji obrzęków, 
  • zmniejszeniu widoczności rozstępów, 
  • ujędrnieniu i poprawie elastyczności naskórka. 

Pamiętajmy o tym, że samo wykonywanie zabiegów body wrapping nie przyniesie nam upragnionej redukcji cellulitu czy wyszczuplenia sylwetki, jeżeli dodatkowo nie zwrócimy uwagi na nasz styl życia. Przede wszystkim konieczne jest zastosowanie odpowiednio zbilansowanej diety, która opiera się na prozdrowotnych warzywach i owocach, a ogranicza spożywanie przetworzonej żywności, tłuszczów trans, tłustych potraw, fast-foodów, słodyczy i cukrów. Warto zadbać o prawidłowe nawodnienie organizmu i wypijanie minimum dwóch litrów wody dziennie.

W redukcji cellulitu pomoże również systematyczna aktywność fizyczna oraz stosowanie innych zabiegów, np. szczotkowanie ciała czy masaże z użyciem specjalistycznych olejków

Sprawdź: Cellulit wodny a tłuszczowy – jak je rozróżnić?

Jak wykonać body wrapping? Instrukcja 

Body wrapping nie należy do skomplikowanych zabiegów kosmetycznych, dlatego też częściej decydujemy się na samodzielne foliowanie, niż na wizytę w profesjonalnym salonie. Poniżej w punktach prezentujemy instrukcję, jak wykonać domowy body wrapping. 

1. Ważnym elementem jest prawidłowe przygotowanie skóry z pomocą peelingów gruboziarnistych. Dzięki temu pozbędziemy się martwego naskórka, rozszerzymy pory, poprawimy krążenie krwi i przede wszystkim wpłyniemy na skuteczność zabiegu z folią.

2. Body wrapping rozpoczynamy od nałożenia na skórę kosmetyków o działaniu ujędrniającym i wspomagającym redukcję cellulitu. Przyjmuje się, że warstwa kosmetyków powinna być grubsza niż w przypadku regularnego balsamowania ciała.

Preparat nakładamy zgodnie z kierunkiem krążenia krwi, czyli od dołu do góry. 

3. Kolejnym krokiem jest owinięcie wybranych partii ciała, na które wcześniej nałożyliśmy kosmetyk, folią spożywczą. Możemy się spotkać z opiniami, że konieczny jest zakup profesjonalnej folii kosmetycznej, jednak jest to jedynie powtarzany mit. Folia spożywcza będzie tak samo skuteczna, jak ta kosmetyczna,
Pamiętajmy o tym, aby owinąć się folią dość ciasno, jednak tak, abyśmy nie odczuwali dyskomfortu. 

4. Teraz pora na relaksację. Dla lepszych efektów możemy przykryć się ciepłym kocem, dzięki czemu jeszcze bardziej zwiększymy temperaturę naszego ciała.

5. Po upływie 40-45 minut kończymy zabieg. Folię spożywczą możemy przeciąć nożyczkami lub po prostu ją odwinąć.

6. Po ściągnięciu folii resztki kosmetyków możemy delikatnie wmasować w skórę, wykonując koliste ruchy.

7. Na końcu dokładnie zmywamy kosmetyki z powierzchni skóry, np. ulubionym żelem pod prysznic lub wodą z mydłem. 

Przeczytaj: Zioła na cellulit – naturalne sposoby walki z cellulitem

Jak często stosować body wrapping i o czym należy pamiętać? 

Body wrapping zapewni nam satysfakcjonujące efekty, jeżeli będziemy go wykonywać regularnie – najlepiej w częstotliwości minimum raz w tygodniu. 

Zaczynając przygodę z foliowaniem, nie musimy od razu decydować się na zabieg 40-minutowy. Pozostawmy kosmetyk pod folią spożywczą na około 10 minut, a następnie stopniowo wydłużajmy ten czas. 

Body wrapping powinniśmy stosować minimum raz w tygodniu. Optymalny czas trwania zabiegu wynosi 40 minut. 

Body wrapping nie powinien powodować w nas uczucia dyskomfortu czy pieczenia. Warto najpierw przetestować preparat kosmetyczny, którego będziemy używać. 

Podczas foliowania najbardziej istotne jest szczelne owinięcie partii ciała folią spożywczą. Folia nie powinna jednak zbyt ciasno przylegać do ciała, ponieważ przez to możemy odciąć odpływ krwi. 

Body wrapping determinuje wzrost temperatury ciała, dlatego też podczas zabiegu zazwyczaj intensywnie się pocimy. Warto więc uzupełnić utracone płyny, aby nie dopuścić do odwodnienia. 

Zapoznaj się: Bańki chińskie na cellulit – czy rzeczywiście działają?

Najlepsze kosmetyki do zabiegu body wrapping 

Cynamon w miseczce
W walce z cellulitem często wykorzystywany jest cynamon, który rozgrzewa naszą skórę oraz pobudza jej mikrokrążenie

Dobrze dobrane kosmetyki są podstawą udanych zabiegów body wrapping. Możemy samemu wykonać domowe mieszanki lub zdecydować się na gotowe preparaty drogeryjne. Pamiętajmy jednak, że nie każdy balsam, na którego etykiecie widnieje napis „antycellulitowy”, rzeczywiście będzie charakteryzować się takim działaniem. Zwracajmy więc uwagę na skład i obecność substancji aktywnych. 

Do substancji o działaniu ujędrniającym, wyszczuplającym i antycellulitowym należą:

  • kofeina – przeciwdziała odkładaniu się tłuszczu, stymuluje mikrokrążenie skóry, pomaga w usuwaniu toksyn,
  • żeń-szeń – wpływa na proces rozpadu tkanek tłuszczowych w skórze i poprawia ogólną kondycję naskórka,
  • cynamon – poprawia mikrokrążenie skóry i skutecznie ją rozgrzewa, 
  • owoce ostrej papryki – przyspieszają rozpad tkanek tłuszczowych,
  • imbir – rozgrzewa naskórek i wpływa na mikrokrążenie,
  • algi – odżywiają i nawilżają skórę oraz pomagają w usuwaniu toksyn,
  • kasztanowiec – zwalcza obrzęki, wzmacnia naczynia krwionośne,
  • ruszczyk kolczasty – uszczelnia naczynia krwionośne,
  • olej sezamowy – dodatkowo nawilża i odżywia skórę, 
  • wąkrotka azjatycka
  • czarne błoto, 
  • ginkgo biloba. 

Domowe kosmetyki

Tak jak wspomnieliśmy wyżej, kosmetyki o działaniu antycellulitowym i ujędrniającym możemy również wykonać samodzielnie w domu. Poniżej prezentujemy trzy przepisy z wykorzystaniem kawy, cynamonu oraz alg. 

Przepis na kosmetyk kawowy: do połowy szklanki wsypujemy mieloną kawę, a następnie dodajemy wodę i niewielką ilość oliwy z oliwek. Całość mieszamy do uzyskania gęstej papki. 

Przepis na kosmetyk kawowo-cynamonowy: pół szklanki kawy mielonej wsypujemy do garnka, dodajemy dwie łyżki stołowe mielonego cynamonu, wodę oraz kilka kropli olejku cynamonowego i olejku pomarańczowego. Całość mieszamy i odstawiamy do ostygnięcia. Na końcu dodajemy niewielką ilość ulubionego balsamu do ciała. 

Przepis na kosmetyk z alg: 2 łyżki stołowe sproszkowanej spiruliny mieszamy z 4 łyżkami stołowymi wody. 

Uwaga: Spirulina jest składnikiem silnie barwiącym, dlatego należy zachować ostrożność przy jej stosowaniu. 

Jakie są przeciwwskazania do wykonywania zabiegów body wrapping?

Wśród przeciwwskazań do wykonania zabiegów body wrapping można wymienić:

  • wysokie ciśnienie krwi, 
  • schorzenia układu sercowo-naczyniowego, 
  • choroby nerek,
  • miażdżycę, 
  • zatory naczyniowe, 
  • żylaki, 
  • wysoką wrażliwość skóry lub posiadanie cery naczynkowej, 
  • ciążę, 
  • niedawne przebycie operacji, zabiegu chirurgicznego, 
  • infekcje, np. przeziębienie, grypa, 
  • podrażnienia skóry, otwarte rany. 

Zapoznaj się: Dieta na cellulit – co jeść, aby pozbyć się cellulitu?

 


Bibliografia 

K. Załoga. M. Sikorska, Zarys metod zwalczania cellulitu w salonach kosmetycznych. Wybrane zabiegi, Zeszyty Naukowe Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości w Warszawie, 2015 

H. Bojarowicz, M. Rucińska, J. Krysiński, Kosmetyki redukujące cellulit, Problemy Higieny i Epidemiologii, 2016

A. Lisiecka, W. Hetman, Cellulit – patogeneza, profilaktyka i metody redukcji, Lublin 2021

J. Marwicka, K. Niemyska, O. Cieślicka, Cellulit. Przegląd zabiegów kosmetycznych, Kosmetologia Estetyczna, 2015